.

Kolasnittar


Idag har jag pysslat om plantor hela dagen på jobbet. Fruktansvärt mysigt! Önskar jag fick göra detsamma varenda dag. Tur att man har ett inspirerande jobb, med sjukt coola arbetskamrater.


Här kommer receptet på kolasnittarna, jag vet inte exakt, det brukar inte vara så noga. Men jag tror jag detta ska bli bra:

☮ 100 gram Smör
☮ 2 msk sirap
☮ 1,5 dl socker
☮ 2,5 dl vetemjöl
☮ 1 msk vaniljsocker (Helst inte extraktet)
☮ 2 tsk bakpulver


Man kan också ha i lite mindre mjöl och ha i 2 msk cacao och hackad hasselnötter, blir jävlarimej goda (eller lite ingefära)!


1. Sätt ugnnen på 175 grader. Lägg smör, socker och sirap i en bunke (Jag brukar köra det några sekunder i micron) rör till en jämn smet.
2. Rör ner Vetemjöl, vaniljsocker och bakkpulver (Och om du vill lägga till nötter, choklad eller ingefära).
Rör till en jämnt deg.
3. Dela degen i två delar, göra två avlånga rektangulära bitar på en plåt. Jämna ut med sidan av handen eller en kniv. 
4. Sätt in i mitten av ugnen i ca 10-12 min. Låt svalna på galler, skär sedan upp i bitar.
5. Köp en Dymo och en cool burk att lägga dom i.



☮Kattn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar