.

Nya konstformer!


Har fått hjälp utav världens bästa My att köpa material och lära mig grunderna i akvarell.
Sen tog vi en flaska vin och en burk oliver och ägnade lördagskvällen till att leka med färger och vatten.


Vi hittade något nytt och coolt, en "Aquash Brush". Det är en nylon pensel som du fyller med vatten. Smidigt då man lätt kan rengöra den genom att trycka lite på den och torka av på en bit papper. En kreativ pensel jag kommer fortsätta köpa fler storlekar i, den var inte heller överdrivet dyr. Testade även Pilots nya sketch penna "Stylo". Beroende på tryck och vinkel kan du skapa olika effekter, även den helt klart prisvärd och fantastiskt skön att skriva och rita med. Jag använden den över den torkade akvarellen och kunde få effekten av att bläcket skvätte från pennan när jag tryckte till, snyggt som tusan!


Så här är mina första försök till akvarell och fler ska det bli! Jag har MYCKET kvar att lära, men vilken fantastisk konstform jag missat under alla dessa 27 år. 

Den högra har jag målat till min vän Sofia-Magdalena som är ett vandrande kalas med förkärlek till T-rex. 

5 kommentarer:

  1. Du är råduktig på att göra konstverk :) Flera såna kvällar tycker jag vi får ta!

    My

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du också! Vin och akvarell och utgång snart ;)

      Radera
  2. Jag har precis också upptäckt akvarellen, efter 34 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då är vi på samma spår! love it!

      Radera