.

Mormor special

Jag har haft en så fruktansvärt mysig helg med dom jag älskar mest. Äntligen, efter 2 års längtan fick min lilla mormor komma till Norska huvudstaden och hälsa på mig. Vi har breväxlat flitigt och mormor hade inte haft så här kul på minst 10 år!

Min mormor älskar rosa och lila (när jag var liten var det våra favoritfärger), hon samlar på peacemärken och älskar Ozzy Osbourne. Hon stickar och broderar så det ryker till hela släkten. När man minst anar det kommer det en liten fräckis som får hela sällskapet att skratta och rodna och min egna mamma att gömma sig bakom handen för att skämmas lite. När jag tatuerade mig skulle hon ha en likadan. Hon älskar djur och har haft hundar vid sin sida hela livet. Min kära lilla mormor,  ingen är som du och jag älskar dig så!
Självklart skulle det gås på Hard rock café!
Lagom nöjd mormor som investerat i en ny tisha och
 fått sig en öl på Hard rock Oslo!
Tompa stilade med sin Har Rock Café hoodie.
Sen var det dags att skåla. Mormor sjöng en sång som man sjöng när hon var ung och man var ute och festade. Man skulle tydligen hälla en shot på den andres huvud efter sången.
Sightseeing med lilla mormor.
Sen gick vi och tog ännu en öl och mormor hon
älskade redan Oslo!
Mamma och mormor faschineras av...
...den här killens fantastiska konst!

Sista dagen blev det lyxig mat till havs.




De två kvinnor jag älskar mest på den här jorden. 
De två killarna jag älskar mest på den här jorden.


Sen var det dags för Vigelandsparken. Mormor hade tydligen en vännina i sysalen som hade berättat om den parken.


Älskade lilla mormor, tänk vad dom ska få höra i sylsalen ett tag framöver nu!  Hoppas jag får  dig hit snart igen, saknar dig redan. 




1 kommentar: