.

Amy Illustrationer och en hyllning till inspirerande kvinnor

Jag har en enorm förkärlek till kvinnliga sångare, Amy Winehouse är en enorm inspiration. Tyvärr slutade hennes historia sorgligare än många andras. Även om man skrattat, hånat, totalt lämnat ut henne och låtit hennes sjukdom blivit ett skämt. Något att skratta åt och förlöjliga. Amy var och är en av tidernas vackraste och mest begåvade sångare och artist. Värd att hyllas varenda dag. Få kan konsten att så ärligt och hämningslöst uttrycka sina känslor genom sin musik och sitt liv. Hon skrattade och grät och var öppet Amy Winehouse. Därför älskar jag henne och kommer fortsätta fälla mina groupie tårar när jag hör henne sjunga rakt från hjärtat. Tack Amy för dig själv och din musik.


Jag arbetar på att göra flera illustrationer av Amy och andra kvinnliga artister som inspirerar mig i mitt kreativa liv liksom mitt vardagliga liv. Bilderna ovan är mina första skisser, varav en är orginal i Fineliner och den andra är mitt försök till att skapa prints. Illustrationen är fortfarande "under progress" och kommer självklart läggas upp när den är helt klart. 


Jag har även testat att rama in två utav mina bilder och så här snyggt blev det!



Peace Kattn!

1 kommentar: